Iskolánkról

Naptár

Tanáraink

Balla-Kiss Katalin

angol

Pomázon élek két gyermekemmel (7,10) és a férjemmel. Tanítottam budapesti és szentendrei iskolákban, óvodákban is az elmúlt 15 évben, illetve 9 évig párhuzamosan az IBM-nél is dolgoztam. Lévén, hogy több, mint két évig éltem Angliában, így a Brit angolt beszélem és tanítom, de természetesen az óráinkon amerikai videókat, filmeket is mutatok a tanítványaimnak. Azt gondolom, hogy a nyelvtanulás nehézsége az, hogy nem anyanyelvként tanuljuk a második nyelvet, így sokszor „csak” egy tantárgyként tekintenek rá a diákok.

Éppen ezért nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy mindenkinek alkalma nyíljon az órákon arra, hogy beszéljen, vitatkozzon, kérdezzen és válaszoljon angol nyelven. Szituációs játékokkal, helyzetgyakorlatokkal, és különböző videókkal dolgozzuk fel az adott témakört, természetesen a nyelvtani szabályokat is érintve, hogy az érettségi vizsgán minél magabiztosabb legyen a diák. Hiszek abban, hogy diszlexia, vagy diszgráfia nem akadály a nyelvtanításban, illetve folyamatosan keresem azokat a szakmai kiadványokat, amelyek segíthetnek a módszertanom fejlesztésében.

Elérhetőség:

Balogh Csaba Attila

történelem, társadalomismeret, etika

Családban élek, feleségemmel és 1998-ban született fiammal. A szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán végeztem történelem - népművelés szakon. Utána az ELTE történelem szakán kaptam diplomát. Az életem 20 éve a színházról szólt. 20 évig voltam hivatásos néptáncos a Duna Művészegyüttesben, mint táncos szólista. Számos színházi produkcióban, rock operában és koncerten vettem részt. Az együttes folklór és táncszínházi műsorainak is meghatározó személyisége voltam. Szerencsésnek érzem magam, hogy bejárhattam a világot, és olyan helyekre is eljutottam, amelyekre még álmomban sem mertem gondolni. Mint a történelem, a kultúra és a művészetek iránt érdeklődő ember, óriási élmény volt találkozni az egyiptomi és mexikói piramisokkal, gyönyörű katedrálisokkal, várakkal, vagy akár sétálni a kínai Nagy Falon, és óceánok, tengerek partján gyönyörködni a messzeségben. Olyan helyek hagytak bennem lenyomatot, melyek meghatározzák az emberiség felfogását a mai ismert világról. 2008-ban a Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszttel tüntettek ki. A táncos pályafutásom alatt vezetettem együttest, tanítottam táncot, mozgáskultúrát, és óraadóként középiskolában történelmet. Utána pedig hátrányos helyzetű, nehéz sorsú gyermekek általános iskolájában voltam osztályfőnök, valamint történelem, erkölcstan és nép- és honismeret tanár. Teljes feltöltődést a családi és baráti kalandok jelentenek, nap, víz és rockzene rajongó vagyok. A sport mindig fontos volt az életemben, most sokat kerékpározom, úszom. Szeretem az élet örömeit, kíváncsi vagyok a körülöttem lévő emberekre, szeretek csapatban dolgozni.

„Az életet csak hátratekintve lehet megérteni, de élni előrenézve kell.”

Elérhetőség:

Chad Beachy

English teacher

I am originally from the Chicago area of the United States and also lived in Florida for ten years. I moved to Budapest in August of 2014. When I was in the US, I worked in telecommunications and information technology for almost twenty years. This business background helps me with giving students real life knowledge and experience situations that they can learn from. I enjoy teaching and working with young adults and teenagers as well. Nothing is more satisfying than seeing students grow and learn. When I am not teaching I enjoy sports and exercise as well as music and travel.

Elérhetőség:

Ihász Csilla

gondolkodni tanító matematika-fizika szakos középiskolai tanár

„A gyermek nem arra született, hogy matematikus legyen, de arra igen, hogy találkozzék a matematikával. Tehát nemcsak arra késztet bennünket a matematika, hogy megtanuljunk gondolkozni: magát a matematikát akarjuk felfedezni, mégpedig mint olyan valamit, ami emberi mivoltunkhoz tartozik.” (Martin Wagenschein – XX. századi német fizikus és oktató)

Miért tanuljuk a matematikát? A tanulók a 12. év végén számot adnak matematikai „érettség”-ből, erre készülünk közösen. Ezen túlmenően a matematika a leglogikusabb tantárgy, ezért alkalmas arra, hogy a tanulók megtanuljanak logikusan gondolkodni, koncentrálni, az összefüggéseket meglátni, új következtetéseket levonni, a tanult összefüggéseket alkalmazni – és ezekre a képességekre az érettségi után, az életük minden területén szükségük lesz.

A fizika órákon azt ismerjük meg, milyen törvényszerűségek alapján működik a világunk. Később – pl. a kvantumfizika – lehetőséget ad arra, hogy a látható világunkat kinyissuk és felfedezzük a csodákat!

Osztályfőnöki órákon megtanuljuk, hogyan legyünk boldogok! A megszerzett tudás mellett legalább annyira fontos, hogy érezd jól magad a bőrödben és a közösségben, örülj, nevess, tűzz ki célokat és dolgozz értük, vagyis boldogan ÉLJ!

Elérhetőség:

Németh Hajnal

angol nyelv és fejlesztőpedagógia

Anya vagyok, életem egyik legfontosabb döntése volt, hogy kisfiamat háborítatlan körülmények között hozhassam a világra.
Egy erdő szélén éljük az életünket: a természet közelségében. Itt olyan életmódra rendezkedtünk be, ahol nem "gombnyomásra" valósulnak meg a dolgok körülöttünk.
Ez a motivum egész életemre jellemző.
Fejlesztő pedagógusként, waldorf tanárként, Voice Dialogue (belső hang) kísérőként is fáradhatatlan tudatossággal keresem a látszat mögötti valódi történések világát, segítem gombolyítani az életet összekötő láthatatlan szálakat azoknak, akik az önmagukhoz vezető úton elakadnak.

Életemet a tolerancia, az elfogadás, a háborítatlanság állandó keresésének és megtartásának a motívuma szövi át.

A Tandem Gimnazium különleges tanári csapatához tartozva fejlesztőpedagógusként a diákok egyéni haladásában vállaltam szerepet.
Ugyanitt angol tanárként a nyelvhez való szeretettel megalapozott kapcsolodásban segítem a tudást gyarapítani.

Elérhetőség:

Papp-Majthényi Emese

iskolatitkár

Jelenleg Fóton élek a férjemmel. Szeretek kapcsolatot teremteni, építeni az emberekkel, így az iskolatitkári feladatkör számomra az ideális pozíció. Nemrég látom el a munkámat, de a legjobb tudásom szerint segítem a tanárok és a diákok életét egyaránt. Szabadidőmben szeretek kirándulni, kézműveskedni és olvasni.

Egyik kedvenc könyvemből az egyik kedvenc idézetem:

„- Hát te kicsoda vagy? 
 - Ezt e percben aligha tudom. Csak azt tudom, hogy ki voltam ma reggel, amikor fölébredtem. De azóta már rengetegszer megváltoztam. „ (Lewis Carrol- Aliz Csodaországban )

Elérhetőség:

Rapkay Bence

angol és földrajz

Az iskolában főleg a földrajzórákon találkozhatnak velem a diákok, emellett a diákönkormányzat munkáját is segítem, illetve az angol nyelv tanításában is részt veszek. Nyitott vagyok új ismeretek megszerzésére: a praktikus, egzisztenciális tudást előbbre valónak tartom a pusztán spekulatív, lexikális jellegűnél. Ezért a földrajzi szintézis tudását is úgy akarom átadni diákjaimnak, hogy értsék: mindabból mi az, ami számukra következményekkel jár (vö. a fenntarthatóság, a környezetvédelem kérdéseit stb.); amely ismeret megszerzése egyúttal felelősséget is jelent. Nyitott vagyok az interdiszciplináris eszköztár használatára, geográfusként természetes, hogy óráimon bemutatok geológiai, biológiai, történelmi, politikai, gazdasági stb., megközelítéseket, ábrázolásokat is. Szenvedélyes túrázó, kerékpározó és jógázó vagyok: szívesen tartok táborokat is. Folyamatosan képzem magam, jelenleg a Lego robotozás és a 3D-nyomtatás a kedvenc terepem. 2017 júliusa óta egy csodálatos kislányunk van a feleségemmel.

Elérhetőség:

Utry Dániel

ének-zene

Énektanárként abban a szerencsés helyzetben lehetek, hogy egyaránt foglalkozhatok az általános és a középiskolás korosztállyal, sőt egyéb munkáimon keresztül még kisebbekkel, és bár más formában, de nagyobbakkal is. A zene szeretete mellett, tehát a legfontosabb dolognak tartom a különböző korú tanulók minél jobb megismerését, mert úgy gondolom, hogy ez a kulcs ahhoz, hogy számukra is minél vonzóbbá tegyem a zene minden formáját aktív résztvevőként illetve befogadóként egyaránt.

Poroszlai Eszter

magyar nyelv és irodalom, rajz és művészettörténet

A művészet, a nyelvek, az irodalom és a jóga állandó útitársaim. Tanulni és tanítani számomra ugyanolyan fontos. Tanultam az ELTE-n, a Képzőművészeti Egyetem festő szakán, alkottam videódíszletet, szerkesztettem független videóújságot, festettem díszletet; tolmácsoltam, fordítottam; művészetet tanítottam, jelmezt, díszletet készítettem iskolában és azon kívül. Jógát gyakorolok és tanítok. Képzőművészként absztrakt geometrikus világot építek. Két gyermekem van, akik most élik kamaszkorukat. Velük és a kortársaikkal szeretek a legjobban együtt lenni, dolgozni, tanulni: megkérdőjelezni, kísérletezni, felfedezni, újrakeretezni. 

Eljutni önmagunkhoz.

  Elérhetőség: 

Vasas József

testnevelés

Vasas József vagyok testnevelő tanár. 2015 év elején végeztem a Testnevelési Egyetemen testnevelő-gyógytestnevelő tanár mesterszakon. Előtte korábban versenyszerűen birkóztam 10 évet , tornáztam és úsztam is előtte korábban. Iskolánkban gyerekek aktívan részt vesznek az óráimon, élvezik is. Célom, hogy megszerettessem velük a sportot és hozzászoktassam őket a rendszeres mozgáshoz, hogy az iskolából kikerülve se hagyják abba ezt  a tevékenységet.  Jómagam még személyi edzéssel, gerinctornával és TRX edzésekkel foglalkozom, valamint ovisoknak is tartok tornát.

Elérhetőség:

Víg Emőke

magyar nyelv és irodalom, történelem, mozgóképkultúra és médiaismeret

Vig Emőke magyar nyelv és irodalom, történelem, mozgóképkultúra és médiaismeret szakos tanár vagyok már 34 éve. A tanítás mellett a közoktatásban mint szakértő, tankönyvi lektor és érettségi elnök is működtem. Emellett filmesztétaként is dolgozom.

Fő munkám azonban az integrált oktatás sajátos nevelési igényű, tehetséges diákok számára. Olvasási, írási nehézséggel küzdő, ezért tanulási hátrányban lévő tanulóknak szól a mesterpedagógusi munkám: a humán tárgyak együttes oktatása, így az irodalom-,művészet-, nyelv- és filmtörténetet, kultúrantropológiai ismereteket és a történelem tantárgyat párhuzamosan tanítom. Elvem az élménycentrikus, egyénre szabott, partneri viszonyban folyó oktatás és nevelés. Ennek alapja a tanórán kívüli, múzeumi, színházi, városismereti foglalkoztatás. Osztályfőnökként pedig az egymás elfogadása és megbecsülése a legbecsesebb számomra. A következetesség és a közvetlenség jellemez.

Elérhetőség:

Zurbó Péter

dráma, kémia, önismeret

""Lehet a gyermekeket könyvből nevelni, de minden gyermekhez más könyv kell"- Thomas Gordon -

A drámapedagógiával közel 20 éve, 1997-ben ismerkedtem meg Zsámbékon a Tanítóképző Főiskolán. Azóta a mindennapos munkám része. A drámapedagógiában szerzett ismereteim alapjaiban változtatták meg a gondolkodásmódomat. Kémiai tanilmányaimat a Veszprémi Vegyipari Egyetemen és a Budapesti Műszaki Egyetemen végeztem. A drámapedagógia tanfolyamokon később a tananyagfejlesztésben (Sulinova), az óvodában, általános iskolában, Déván általam is tartott képzéseken, valamint a gyermekotthonban, a gimnáziumban szerzett tapasztalataim, sikerélményeim és kudarcaim is hozzájárultak ahhoz, hogy eredményes emberi kapcsolatot ápolhassak tanítványaimmal. Meggyőződésem, hogy az oktatásban a tanár-diák kapcsolat minősége a döntő. Rá kellett jönnöm, hogy a gyerekekkel való kapcsolatok nélkül még a legkítűnőbb tanítási módszerek sem érnek semmit. A jó tanár személyes. A jó tanár nem elzártan él a tanítványaitól. Az igazán jó tanár élete egy nyitott könyv, ez a nyitottság pedig saját maga elfogadásán alapul. A jó tanár egy beszélgetésben legalább annyit ad át saját maga legbelsőbb történeteiből a diáknak, mint amennyit a diáktól mélységes bizalommal kapott. Csak ezzel érheti el, hogy a diák biztonságban érezhesse magát."

 

Elérhetőség :

Kérdése van? Forduljon hozzánk bizalommal!

Tandem Gimnázium